2011-06-19

RIP Spejjaren

Igår besökte vi kära Spejjaren som har gått i graven, iallafall i Leksand. Med sorgen i själen drack vi gravöl och lyssnade till fin musik. Vi passade också på att bjuda på fyra akustiska låtar under kvällen varav en ny som bara den. Titeln, "16 yeard old girl". Kvällens höjdpunkt måste dock ha varit när en 14 årig kille kommer in där vi sitter och testar låtarna i akustisk tappning och frågar om han får "värma upp fingrarna" med sin gitarr. Dra åt helvete, han spelade gitarr som iallafall inte jag sett Någon spela gitarr i hela mitt liv. Killen är 14! Det fick mig att fundera över vad jag gjort under de två åren som jag spelat. Kvällen avslutades dock på Skutan där vi fick bevittna ett antal slagsmål i vanlig ordning, träffa fint folk samt dricka en öl.

Avslutningsvis måste vi tacka Spejjaren för allt ni gjort för Leksand samt ge Leksands Kommun en käftsmäll för deras roll i sammanhanget. Vi kommer att sakna er!

/Lé Redaqteur

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar